A A A K K K
людям з порушенням зору
ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ,ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я, МОЛОДІ І СПОРТУ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

Освіта дітей з особливими потребами


Міністерство освіти і науки дало методичні рекомендації для навчання дітей з особливими освітніми потребами в 2019/2020 навчальному році.


Міністерство освіти і науки затвердило технічні характеристики комплектів методик для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивно-ресурсних центрах.
Про це йдеться в наказі №977 від 6 вересня, опублікованому на сайті МОН.
До комплектів входять методики:
для визначення розладів аутистичного спектру;
для діагностування синдрому дефіциту уваги та гіперактивності;
для тестування невербального інтелекту і когнітивних можливостей;
для тестування вербального інтелекту і когнітивних можливостей;
для тестування психолого-освітнього профілю.
Інститут модернізації змісту освіти повинен закупити комплекти методик до кінця 2018 року. Всього планують закупити 500 комплектів для 500 ІРЦ у 24 областях.
Детально про вимоги до комплектів методик можна дізнатись у документі нижче.
Завантажити документ можна за цим посиланням.
Нагадаємо, з 1 вересня набули чинності оновлені будівельні норми для шкіл, які передбачають обов’язкове облаштування інклюзивного простору та енергомодернізацію.
МОН закупить комп’ютерні тести, які допоможуть складати якісніші індивідуальні програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами.

 


ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади, та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі». 

Тобто це такий спосіб отримання освіти, коли учні або студенти з особливими освітніми потребами навчаються в загальному освітньому середовищі за місцем свого проживання, – і це є альтернативою інтернатній системі, за якою вони утримуються та навчаються окремо від інших дітей, або домашньому та індивідуальному навчанню.

Але питання інклюзії варто розглядати не тільки в аспекті створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних можливостей для всіх категорій дітей в Україні.

Жоден з них не має відчувати себе іншим – і це головне завдання інклюзії.

Докладніше про інклюзивну освіту за посиланням на сайт  https://mon.gov.ua

https://mon.gov.ua/ua/tag/dityam-z-osoblivimi-potrebami

УКРАЇНСЬКА ОСВІТА БЕЗ БАР’ЄРІВ — МОН ПРАЦЮЄ НАД РОЗРОБЛЕННЯМ НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

    Освітнє середовище в Україні має стати інклюзивним, безбар’єрним та дружнім до учасників освітнього процесу. Для цього в межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору Міністерство освіти і науки України реалізовує флагманський проєкт «Українська освіта без бар’єрів». Він покликаний створити належні умови для здобуття якісної освіти, соціалізації, підготовки до самостійного життя та професійної діяльності для кожного і кожної.

14:40 07.12.2023

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень