Серед принципів Нової української школи Міністерство освіти і науки України декларує педагогіку партнерства
Серед принципів Нової української школи Міністерство освіти і науки України декларує педагогіку партнерства, що ґрунтується на співпраці учня, вчителя та батьків.Педагогіка партнерства не відміняє вимогливість вчителя, бо, як засвідчує практика, саме вимогливі й справедливі вчителі мають найбільшу повагу та довіру серед учнів.
Метою партнерства між школою та батьками є інтеграція батьків у педагогічний процес шляхом створення необхідних і достатніх умов для залучення сім'ї до супроводу дитини у освітньому процесі.
Педагогічним колективам шкіл важливо опанувати технології проектування моделі партнерської взаємодії з сім'єю та включити батьків у побудову соціального партнерства.
Вимогами й правилами організації партнерства школи і сім'ї є:
• формування морально-духовної, життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується у соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал;
• єдність дій педагогів і батьків;
• зміцнення й розвиток контактів між педагогами і батьками щодо вивчення психології дитини та її поведінки;
• постійний діалог як форма відносин між педагогами і батьками, основою якої є свідоме прийняття шкільних вимог і правил батьками;
• гуманізація міжособистісних відносин, попередження конфліктних ситуацій та оптимізація взаємин між педагогами і батьками, в основі яких — толерантність, розуміння, співучасть, відкритість, добровільність, здатність до взаємодії;
• постійне, різнобічне і глибоке вивчення сім'ї;
• системна організація навчання батьків, підвищення рівня їхніх психолого-педагогічних знань і компетентності, урізноманітнення форм і методів педагогічної просвіти.
Згідно статті 55 Закону України Про освіту «Права та обов’язки батьків здобувачів освіти», батьки повинні:
- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.
Ефективне партнерство можливе за сформованості у батьків готовності до взаємодії зі школою на паритетних засадах, з опорою на розуміння того, яку діяльність краще виконає школа, а яку — сім'я.
Тому закликаємо всіх батьків активно включитися в співпрацю з педагогічними колективами з метою забезпечення єдиних вимог до учасників освітнього процесу.