ЧИТАННЯ ЯК ЖИТТЄВА СТРАТЕГІЯ
Читання - це спосіб зберегти себе, особливо під час війни. Читання вчить ухвалювати кращі рішення, навіть у тяжких обставинах, тому необхідно розвивати цю навичку. Читання української літератури - форма спротиву, підтримка української культури.
Для поширення читання як практики дуже важливим є читання у родині, особливо у такій, де зростають діти. Саме сприйняття читання в дитинстві має вирішальний вплив на частоту читання у дорослому віці, тому в закладах загальної середньої освіти Воловецької територіальної громади велика увага приділяється роботі з батьками: анкетування «Книга у спадок» (батьки - дітям), «Від серця до серця: батьки радять», спільна діяльність батьків, дітей, педагогів, бесіди, підбір літератури, надання практичної допомоги, літературні вечори тощо.
Поширеною причиною нечитання є відсутність бажання/потреби (мотивації) читати книжки, сучасні читачі не пов'язують читання з успіхом, саме тому з учнями закладів загальної середньої освіти громади проводять мотивуючі виховні години «Шлях до успіху талановитих людей», «Читання - це шлях до знань, а знання – шлях до успіху, самореалізації і високого соціального статусу», «Успіх людини - успіх покоління - успіх нації».
Внаслідок розвитку культури споживання "швидкого" контенту книжки стають менш популярними, зокрема через легку доступність, безкоштовність і кліповість, максимальну спрощеність інформації із соціальних мереж. Бібліотеки розгортають нові проєкти із залучення дітей до читання: «Україна читає дітям», презентації книг для дітей. В школах громади проводять конкурси «Кращий читач закладу освіти», дитячих малюнків за твором, літературні вікторини, ранки, уроки-змагання з виразного читання, виставки улюблених книжок, вікторини за авторами відомих письменників та митців Закарпаття, створюють буктрейлери, дописи, сторіз про прочитані твори, ілюстрації, комікси, відео-відгуки на книги, ведуть щоденники читача, проводять акції «Прочитай книгу - отримай подарунок», до Міжнародного дня дарування книги - «Книги з добрих рук», мовно-літературні конкурси «Юні поети», «Кращі знавці літератури рідного краю», започаткований буккросинг «Візьми якщо хочеш, віддай якщо можеш».
Виставки-книжковий хіт «Нове покоління обирає книгу...», бліц-опитування «Book-симпатія» та збирання відгуків про прочитану книгу «Читач сказав браво» допомагають визначити рейтинги читацьких переваг. З метою залучення нових читачів в бібліотеку проводиться акція «Приведи друга!».
Пріоритетним завданням педагогів є формування звички і потреби в читанні учнів, читання як тренд: використання українськомовного відео та аудіоконтенту, спрямованого на промоцію дитячого читання; популяризується читання як звичка корисної дозвіллєвої практики протягом життя, а також як інструмент кар'єрного зростання та саморозвитку; забезпечуються елементи інтерактивізації, завдяки використанню на уроці інтерактивних екранів; забезпечується використання ігрових елементів на уроках, на прикладі пізнавальної гри для дітей від восьми років та їх батьків - лото «Природознавчий калейдоскоп» Ірини Гладун, яка підштовхує до читання та пошуку матеріалу, спільного проведення вільного часу дітей та батьків; дітей ознайомлюють з моніторинговими дослідженнями читацької грамотності різних категорій здобувачів освіти, передусім PIRLS, TIMMS, PISA; учні приймають участь у Всеукраїнській інформаційно-просвітницькій тематичній акції «Національний тиждень читання».
Для сприяння створенню та поширенню українського наративу та популяризації культур країн - партнерів України серед школярів у Воловецькій бібліотеці для дорослих створено книжкову полицю літератури країн - партнерів України .
Для запровадження системи публічної підтримки активних учасників читацького та літературного руху серед дітей та юнацтва організовуються та проводяться шкільні літературні конкурси.